Jak oczyścić swój organizm?

Modne diety, głodówki, detoksy… to tematy które interesują chyba każdą kobietę dbającą o linię. Wiele z Was zastanawia się jednak czy organizm rzeczywiście potrzebuje odtruwania i jak przeprowadzić je bez szkody dla zdrowia. Dlatego dzisiaj rozprawię się z popularnymi mitami dotyczącymi oczyszczania organizmu z toksyn.

Mit 1 – głodówka dobra na wszystko

Przekonanie, że kilkudniowa głodówka jest idealnym sposobem na detoksykację organizmu jest bardzo rozpowszechnione. Wiele z nas spotkało się z tym poglądem i równie wiele uznało go za słuszny. Jednak nie jest to prawda.

Głodówka powoduje ograniczenie ilości kalorii dostarczanych organizmowi. By przetrwać, musi on czerpać energię z innych zasobów np. z tłuszczów lub białek. Jednakże wraz z uruchomieniem tych magazynów uwalniane są nagromadzone w nich toksyny. W efekcie zamiast oczyszczać organizm można go jeszcze bardziej przytruć!

Tym bardziej, że brak regularnego jedzenia wpływa negatywnie na metabolizm. Ulega on spowolnieniu, bo mózg zaczyna oszczędzać energię na najważniejsze procesy życiowe. Wystarczy dzień głodówki, by tempo przemiany materii znacznie się zmniejszyło. Efekt? Jak tylko wracamy do normalnej diety zaczynamy przybierać na wadze. To słynny efekt jo-jo, z którym wiele kobiet nie może dać sobie rady.

Mit 2 – monodieta to idealny sposób na detox

Podstawą zachowania dobrego zdrowia jest zróżnicowana i bogata w składniki odżywcze dieta. Niestety, ta opierająca się na jednym rodzaju pokarmu lub sokach nie może taka być. Nie pozwala bowiem na dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych mikroelementów, pierwiastków śladowych i witamin. Może również wpływać negatywnie na pracę układu trawiennego. I zamiast detoksykacji skończy się… np. biegunką.

Jak oczyścić organizm bez szkody dla zdrowia?

Zdrowy układ trawienny nie potrzebuje pomocy przy usuwaniu toksyn z organizmu – doskonale radzi sobie z tym sam. Można mu jednak pomóc stosując odpowiedni sposób odżywiania.

Przede wszystkim należy postawić na zdrowe i różnorodne produkty, takie jak warzywa czy owoce. Powinny one być częścią każdego posiłku. Pomocny w poprawie trawienia jest błonnik, który przeciwdziała zaparciom. Dlatego też poleca się codziennie zjadać produkty pełnoziarniste (np. razowy makaron, płatki owsiane), bogate w tę substancję. Równie ważne jest nawodnienie organizmu. Dzienna dawka to przynajmniej 2 litry wody, a w upalne dni nawet 2 razy więcej.

Utrzymanie układu pokarmowego w dobrej kondycji zależy także od sposobu jedzenia. Nocne podjadanie i przetworzone produkty obciążają go. Posiłki powinno się więc spożywać regularnie (5 razy dzienne w stałych odstępach czasu), poświęcając na nie dużo czasu. Metabolizm podkręci zaś codzienna dawka ruchu. Wystarczy półgodzinny spacer by poczuć pozytywne efekty!

A jaki jest Twój sprawdzony sposób na detox?

Jak oczyścić swój organizm?
5 (100%) 2 głosów

Udostępnij:

2 comments

  1. Przydatne informacje muszę przyznać. Kiedyś również głupio wierzyłam w to, że głodówka jest świetnym rozwiązaniem. Na szczęście jestem już nieco mądrzejsza.

Dodaj komentarz