Czy wiesz, że według danych GUS, ponad 2,5 mln osób w Polsce żyje na skraju ubóstwa, z czego blisko 1 mln stanowią dzieci i młodzież? Wiele z tych rodzin żyje w skrajnie trudnych warunkach. Nie są w stanie zaspokoić swoich podstawowych potrzeb – brakuje im żywności, ubrań, a także środków higieny i czystości. W przypadku tych rodzin nawet najmniejsza, z pozoru symboliczna pomoc może mieć ogromny wpływ na poprawę warunków ich życia – zaznacza Leszek Mizieliński, wiceprezes Polskiego Czerwonego Krzyża.
Polski Czerwony Krzyż to najstarsza organizacja humanitarna w Polsce. W ramach swoich działań zapewnia opiekę i pomoc socjalną, współpracuje z placówkami szkolnymi i wychowawczymi, a także z indywidualnymi rodzinami i dziećmi. Tylko w 2014 r. poprzez swoje działania i przy wsparciu 100 000 wolontariuszy organizacja pomogła kilkuset tysiącom osób. PCK swoje działania realizuje poprzez współpracę ze stałymi partnerami, dostarczającymi produkty, usługi i środki finansowe, pozwalające poprawić codzienne życie ich podopiecznych. Jednym z takich partnerów jest Procter & Gamble.
Obecnie te dwie organizacje razem z siecią sklepów Kaufland zorganizowały wspaniałą akcję społeczną, która pomoże potrzebującym dzieciom – „Z serca dla dzieci”. W ramach akcji każdy z nas, czyli potencjalny klient sieci, kupując takie produkty jak pieluszki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów Head&Shoulders i Pantene, produkty do pielęgnacji tkanin i domu Ariel, Bonux, Vizir, Lenor, Fairy, oraz produkty dla mężczyzn Gillette i Old Spice przyczynia się do pomocy potrzebującym dzieciom. Celem akcji jest zapewnienie dzieciom rzeczy, których często brakuje, by spało się im ciepło i spokojnie. Mam na myśli tutaj kocyki, pościel, piżamki oraz pieluszki Pampers, które pozwolą małym maluszkom poczuć ciepło domu, którego tak często niestety brakuje. Procent ze sprzedaży produktów zostanie przekazany właśnie na ten cel.
Osobiście przyłączam się do akcji i gorąco zachęcam również i Was do wzięcia udziału. Akcja ta potrwa do końca września. Pamiętajcie, że pomóc można przy okazji codziennych zakupów, nie wydając dodatkowych pieniędzy. Dzięki tej pomocy sprawimy wielką radość dzieciom. Głęboko wierzę, że każdy z was chciałby zobaczyć te zadowolone buzie.
Przy okazji tej akcji chciałabym zwrócić wam jeszcze szczególną uwagę na to aby docenić to co się ma i przede wszystkim kogo się ma wokół siebie. Warto otworzyć swoje serca dla dzieci z najuboższych rodzin i pomóc zapewnić im lepsze warunki życia.
W akcję zaangażowała się także znana ze swoich działań społecznych aktorka Katarzyna Cichopek, mama dwójki dzieci, którą będę miała okazję poznać na spotkaniu w Warszawie, na które zostałam zaproszona. Tam właśnie będę mogła zobaczyć jak PCK pomaga potrzebującym dzieciom i jak potrzebne jest im wsparcie.
Dlatego raz jeszcze zachęcam do wsparcia akcji, której celem jest pomoc dzieciom z najuboższych rodzin w Polsce. Z uwagi na charakter akcji proszę was o udostępnianie tego postu na swoich profilach na Facebooku zachęcając swoich przyjaciół i rodzinę do pomocy dzieciom z ubogich rodzin.
Partnerzy akcji „Z serca dla dzieci” w ramach podziękowania za wsparcie akcji przygotowali również dla was bardzo miłą niespodziankę. Już teraz zapraszam was na konkurs a w nim wspaniałe nagrody do wygrania. Konkurs pojawi się już wkrótce na moim blogu.
W jaki sposób Ty pomagasz dzieciom z najuboższych rodzin?
*wpis powstał przy współpracy z partnerami akcji społecznej „Z serca dla dzieci”.
Witam,
a jaki dokładnie procent od zakupów oznaczonych produktów idzie na pomoc biednym dzieciom? Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
Mama dwójki dzieci z Wrocławia
1% ze sprzedaży każdego produktu wspomnianych przeze mnie marek we wpisie zostanie przekazane na rzecz potrzebujących dzieci. Ten 1% należy rozpatrywać w skali całego kraju.
Ja tak naprawdę nie pomogłam jeszcze nikomu z biwdnej rodziny i po przeczytaniu tego wpisu wstyd mi za siebie!
Zawsze myślałam że ktoś inny może pomoc ja nie muszę 🙁 Chętnie się dołączę wybiorę produkty partnerów akcji tym bardziej że produkty tego typu używam każdego dnia!
Dziękuje Pani Aniu za otwarcie oczu!
Akcja całkiem spoko, zwłaszcza, że nie musimy wyciągać na to dodatkowej kasy.
Wystarczy tylko kupić te produkty, które są oznaczone 🙂
Maga ma racje że dobrze że kupując produkty wspieramy Polskie rodziny!
Pozdrowienia Pani Aniu!
Tak dokładnie, akcja ma na celu pomoc dzieciom z najuboższych polskich rodzin! Warto pomoc tym bardziej, że nie trzeba wydawać na to dodatkowych pieniędzy.
Podoba mi się, że akcja ta ma na celu pomoc dzieciom to w szczególności, ale fajnie, że chodzi tutaj nasze dzieci z Polski. W końcu ktoś zauważył nasze dzieci i nasze polskie rodziny, które potrzebują wsparcia.
Tak to prawda, zgadzam się. Według danych GUS, ponad 2,5 mln osób w Polsce żyje na skraju ubóstwa, z czego blisko 1 mln stanowią dzieci i młodzież.
My pomagamy osobiście Tj. mamy rodzinę która jest bardzo biedna i raz w tygodniu przygotowujemy im paczki żywności ( zbieramy znajomych i pomagamy)
Świetna akacja teraz będę celowo wybierała oznaczone produkty!
Pozdrowienia Okulkowa
Dziękuję za wsparcie akcji!
Dla mnie akcja super! Tak czy inaczej kupuje produkty chemiczne i nie tylko!
Pani Aniu a czy jest jakaś lista produktów ktorych zakup wspiera biedne dzieci?
Bardzo się cieszę. A co do listy produktów, których zakup wspiera biedne dzieci to: Pieluszki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów Head&Shoulders i Pantene, produkty do pielęgnacji tkanin i domu Ariel, Bonux, Vizir, Lenor, Fairy, oraz produkty dla mężczyzn Gillette i Old Spice.