Czy wiesz ile wody dziennie potrzebujesz Ty i Twoje dziecko?

Zapewne pamiętacie  60 dniową akcję na moim blogu o wdzięcznej nazwie  #Wróć do Figury sprzed Ciąży, której byłam organizatorką. Do grupy na FB dołączyło  ponad 7000 mam  i ciągle rośnie. Mamy  pragną zadbać o swoją sylwetkę i przejść na zdrowy styl życia. Organizując tą akcję chciałam także i siebie zmobilizować do  ćwiczeń i zdrowej diety z naciskiem właśnie na to drugie. To co udało mi się osiągnąć to jedynie wierzchołek góry lodowej ale metodą małych kroków chciałabym zrealizować swój plan. A co tak naprawdę skłoniło mnie do zmiany mojej diety dowiedzie się już wkrótce, bo będę się chciała tym z wami podzielić na blogu.

To co udało mi się zrealizować na ten moment i z czego jestem bardzo dumna to wyeliminowanie ze swojej diety słodkich napojów gazowanych na rzecz picia zdrowej wody mineralnej. Człowiek potrzebuje minimum 1, 5 litra wody dziennie. Każdego dnia nasz organizm uzyskuje litr wody z pokarmu, czyli z tego co zjadamy. Nasza dieta ponadto powinna być oparta o warzywa i owoce, które również zawierają wodę. Szklanka wody przed śniadaniem, będzie regulować trawienie podczas spożywania posiłku, wieczorem natomiast uspokoi. Nie możemy też zapominać o dzieciach, są one bardziej podatne na odwodnienia niż dorośli. Warto zadbać o ich zdrową dietę a przede wszystkie słodkie soczki zastąpić zdrową wodą mineralną.

Dlaczego o tym piszę? Okazuje się, że zgodnie z aktualnymi prognozami, dotyczącymi rozwoju dzieci i młodzieży w Polsce, co roku w naszym kraju przybywać będzie aż 400 tys. dzieci z nadwagą, w tym 80 tys. z otyłością. W odpowiedzi na tak niepokojące dane Instytut Matki i Dziecka wraz z Kroplą Beskidu postanowili wspólnie zorganizować jesienny piknik profilaktyczny, którego główną ideą będzie promowanie zdrowego stylu życia.

Piknik odbędzie się na Stadionie Narodowym w Warszawie już w najbliższą sobotę czyli 25 października 2014 r. w godzinach 10:00 -16:00. Na pikniku będę i ja 🙂  wezmę udział między innymi w biegu wokół Stadionu na dystansie 3 km. Piknik rozpocznie się happeningiem w postaci próby pobicia nieoficjalnego rekordu Polski w największej liczbie osób ustawiających się w kształt litery „Z” jak zdrowie, w którym udział wezmą uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów z całej Polski. Impreza ma charakter otwarty dlatego jeśli nie macie jeszcze planów na najbliższą sobotę to bardzo serdecznie was zachęcam do wzięcia udziału w pikniku.

W czasie pikniku można będzie skorzystać z wielu różnorodnych propozycji związanych z aktywnością ruchową. Będą to m.in.: warsztaty fitness, ćwiczenia z rehabilitantami z Instytutu Matki i Dziecka, wyścigi na ergometrach, a nawet warsztaty skakankowe i cyrkowe. Ponadto można będzie zasięgnąć porady specjalistów z zakresu dietetyki, otrzymać specjalnie przygotowane na tę okazję bezpłatne broszury edukacyjne, a także najnowsze poradniki autorstwa specjalistów IMiD, dotyczące profilaktyki otyłości u dzieci.

Jak myślisz  ile wody dziennie potrzebujesz Ty oraz Twoi bliscy?

Picie wody mineralnej jest bardzo ważne, zwłaszcza muszą o tym pamiętać kobiety w ciąży.  Mnie lekarz systematycznie zalecał picie dużej ilości wody. Często słyszę w telewizji, że jedynie 10% z nas pije tyle wody ile zalecają dietetycy. Warto się nad tym zastanowić i poczynić radykalne zmiany. Nasze zapotrzebowanie na płyny uzależnione jest m.in. od wieku, płci lub stanu zdrowia. Dlatego koniecznie zapoznaj się z grafiką poniżej:

pij

Jak zrealizować dzienne normy spożycia wody?

Warto dodać do wody smaki, które sprawiają, że jej picie będzie prawdziwą przyjemnością: miód, cytryna, imbir, świeża mięta. Im więcej wody pijemy tym, więcej jej nasz organizm wydala, a to oznacza że jej nie zatrzymuje.

DO BIEGU, PO ZDROWIE, GOTOWI? START!

 

KROPLA_BESKIDU_LOGO

plakat-odwazsie

To jak wybieracie się na piknik?

*wpis powstał w ramach współpracy z marką Kropla Beskidu, która jest organizatorem akcji „ODWAŻ SIĘ być zdrowym na NARODOWYM”.

Zagłosuj na ten post

Udostępnij:

7 comments

  1. Ja próbuję mojego malca przyzwyczajać do picia wody, ale gdy maluch raz poznał smak soku… 🙂 jest trudno!

  2. Także Cie widziałam byłaś z córeczką! Przyjechaliśmy do Warszawy razem z 3 mamami wraz z urwisami aż z Krakowa dzięki Twojemy zaproszeniu! Teraz żauje Aniu że nie podeszłam do Ciebie pogadać 🙁 Wstydziłam się 🙁

    Przyznaję rację mojej przedmówczyni na żywo wyglądasz cudownie! a Natalka rośnie na prawdziwą gwiazdę 🙂 Widziałam Wasze tańce przed sceną <3

    Pozdrawaim Kaja

    1. O rany jaka niespodzianka! 🙂 to szkoda, że się nie poznałyśmy :), żałuję bardzo. Trzeba było podjeść :), choć Cię rozumiem bo sama nie wiem czy miałabym na tyle odwagi :). Następnym razem nie miej już oporów! Ja jestem bardzo otwarta na znajomości z czytelniczkami. Natalka to prawdziwa tancereczka :). A jak się Twoim dzieciom podobały przedstawienia tych małych dzieciaków? Ogrom pracy włożyły te dzieci w te występy :).

  3. Aniu widziałam Cię an pikniku i bardzo możliwe że masz mnie na zdjęciu ( Bo widziałam że robiłaś grupie biorącej udział w biegu w której była i ja )

    Pozdrowienia!

    P.S. Na żywo wyglądasz jeszcze piękniej!

    1. Cześć Kinga :). Bardzo mi miło, że się odezwałaś :). Napstrykałam tych zdjęć całe mnóstwo, także kto wie :), może faktycznie mam Cię na zdjęciu:). Byłaś sama czy z dziećmi? Relacja z eventu pojawi się wkrótce na blogu :).

      P.S. dziękuję za komplement <3. Napisz jak byłaś ubrana (oprócz koszulki, którą mieli wszyscy), jaki kolor włosów to będę szukać Cię na zdjęciach :). Pozdrawiam serdecznie!

  4. Nie będę się wypowiadać jak to wygląda w przypadku osób dorosłych bo nie jestem ekspertem ale dla spożycia płynów przez dzieci do 3 lat jest bardzo prosty przelicznik – 100 ml na każdy kilogram do 10 kg + 50 ml na każdy kg powyżej 10 kg. Bo raczej nikt mi nie wmówi ze roczne dziecko ma wypić tyle co trzylatek.

Dodaj komentarz