Podejmij wyzwanie! Pij razem ze mną zalecaną normę wody dziennie.

Kiedy zapytana przez dietetyka ile wody dziennie wypijam? Uśmiechnęłam się 🙂 Dlaczego? Bo znam normy zalecane przez ekspertów a mimo to nie do osiągnięcia było dla mnie wypicie 1,5 litra wody w ciągu dnia.

Nie jestem jedyna. Z najnowszych badań Pracowni Badań Społecznych zrealizowanych na zlecenie Stowarzyszenia „Woda w Domu i w Biurze”, wynika, że co dziesiąty Polak w ogóle nie pije wody, a ponad 80% z nas spożywa jej za mało w ciągu dnia. Ponadto nie pijemy wody regularnie, lecz sięgamy po nią dopiero wtedy, gdy odczuwamy pragnienie, co według ekspertów jest oznaką odwodnienia organizmu.

Dietetyczka wyjaśniła mi, że wypicie wtedy szklanki czy nawet butelki wody duszkiem nic nie zmieni – wodę należy bowiem spożywać w mniejszych ilościach, regularnie przez cały dzień, by utrzymać prawidłowy poziom nawodnienia organizmu. Wspomniała także o tym, że woda usuwa toksyny z organizmu i nawilża skórę. Poprawia się wtedy wygląd naszej cery. Ponadto wspomaga ona odchudzanie i poprawia metabolizm.

Skutki braku nawodnienia organizmu, które można szybko zauważyć, to przede wszystkim: bóle głowy, senność, zmęczenie, obniżony nastrój, gorsza sprawność umysłowa, problemy z koncentracją, mniejsza wydolność fizyczna i osłabienie apetytu.

Naucz się pić wodę!    Jak zatem tego dokonać?

Oto – 4 wskazówki:

  • Miej wodę zawsze pod ręką: w pracy nalej wodę do większego dzbanka i postaw go na biurku, dzięki temu uzupełnisz szklankę wody bez przerywania w pracy.
  • Smakuj wodę: jeśli tęsknisz za słodkimi napojami gazowanymi czy sokami, nadaj smaku wodzie. Dolej do niej soku z cytryny lub limonki, dodaj świeże liście mięty, kawałek imbiru lub plaster pomarańczy.
  • Wpisz picie wody w swój rozkład dnia: jeśli zapominasz o piciu wody, ustaw sobie przypomnienie w telefonie, np. co godzinę. Powoli przyzwyczaisz organizm do regularnego sięgania po wodę i przypomnienia staną się zbędne.
  • Zapewnij sobie dostawę do domu: jeśli nie masz możliwości, by jednorazowo w sklepie kupić dużą ilość wody, możesz skorzystać z usługi dostarczania wody do domu. Montaż dystrybutora z wodą, jest bardzo łatwy w obsłudze i na bieżąco uzupełniany przez firmę zewnętrzną. Takie rozwiązanie sprawdzi się zarówno w miejscu pracy, jak i w domu.

Dzięki Stowarzyszeniu „Woda w Domu i w Biurze” zainstalowano u mnie w domu dystrybutor  i przez okres 30 dni będę spożywać wodę w odpowiednich ilościach zalecanych dla zdrowia i testować usługę dostarczania wody.

DSC_2086

DSC_2041

DSC_2063

Kto z Was podejmuje wyzwanie?  Zachęcam Cię  do wzięcia udziału w akcji!

A jak nauczyć dzieci picia wody?

Z własnego doświadczenia wiem, że dzieci są bardzo dobrymi obserwatorami i powielają zachowania dorosłych. Zatem jeśli Ty będziesz pić często wodę, jest duże prawdopodobieństwo, że dziecko przejmie Twój nawyk. Należy zachęcać do picia wody: gdy Twoje dziecko prosi o coś do picia, zawsze podawaj mu wodę. Tym samym nauczysz je, że to najlepszy napój, który skutecznie gasi pragnienie. Spraw, by woda była atrakcyjna: dodaj do niej np. plasterek cytryny lub kawałki owoców. Możesz też kupić kolorowe kubki z wizerunkiem ulubionych postaci z kreskówek dziecka lub barwne słomki w zabawnych kształtach. W ten sposób chętniej będzie piło wodę.

Jak zrealizować dzienne normy spożycia wody?

Warto dodać do wody smaki, które sprawiają, że jej picie będzie prawdziwą przyjemnością: miód, cytryna, imbir, świeża mięta. Im więcej wody pijemy tym, więcej jej nasz organizm wydala, a to oznacza że jej nie zatrzymuje.

DSC_2050

DSC_2091

DSC_2056-2

Więcej moich propozycji na nadanie wodzie smaku w kolejnym wpisie. Poznasz też efekty eksperymentu picia wody w zalecanych normach.

A ile wody dziennie Ty wypijasz?

*wpis powstał w wyniku współpracy ze Stowarzyszeniem „Woda w Domu i w Biurze”,

Zagłosuj na ten post

Udostępnij:

22 comments

  1. Pani Aniu, ale Pani świetnie wygląda. U mnie ciężko jest z rzuceniem wagi, mam fatalna przemianę materii, podejrzewam, że spowodowaną niedoczynnością tarczycy- gdzieś taką opinię przeczytałam w necie, Ja zwłaszcza w czasie ciąży starałam się pić zalecaną dawkę ale max 1.5 l wypijałam. Ale gdy marudziłam mojej najlepszej przyjaciółce że nie lubię pić tej wody, ona wysłałą mi stronę jak pić 2 l w ciągu dnia. Sposób polega na tym by flamastrem zaznaczać na butelce ile wody chcemy wypic do danej godziny i starać się tak robić. Np. od 8 do 10 wypijamy ok 300 ml od 10 do 12 -300 ml i tak dalej. Pozdrawiam

  2. To wszystko prawda co napisałaś! Ja zainstalowałam sobie jakiś czas temu aplikację na telefonie gdzie ustawiam jaką ilość wody chcę w ciągu dnia wypić i ona regularnie mi przypomina o nawadnianiu się 😉 Świetna sprawa, chociaż i tak ciężko mi dobić codziennie do zalecanej ilości.

    1. Zgapiam od Ciebie pomysł z przypominajką w telefonie 🙂 Super!

  3. Pani Aniu wypowiadam się tu pierwszy raz ale oglądam Pani posty i bloga od zeszłego roku (urodziłam córkę) i jestem zachwycona Pani radami. Co do picia wody to zaczęłam jeszcze w ciąży i staram się jej pić jak najwięcej. Bardzo pomaga. Także do dzieła 🙂

    1. Bardzo mi miło to czytać 🙂 Dziękuję. A co do picia wody to jesteś moja motywacją 🙂 Teraz wiem, że jest to do zrobienia :). Pozdrawiam Cię serdecznie.

  4. Ooo takk…ja tez w koncu muszę…. Ja czasem wypije dwie szkl. Na dzien i mi to wystarcza…kiedy karmilam piersia umialam sie zmusic dla dobra dziecka…a teraz znowu to samo…ale sprobuje 🙂
    a sie pochwale, ze moja corka pije tylko i wylacznie wode nie lubi zadnych sokow i tak od 8 mca zycia,kiedy sama zrezygnowala z piersi 🙁 no niestety 🙁 mleka nie pije.ale lepsza woda niz soki 🙂 za miesiac ma dwa latka 🙂

    1. Nie jesteś sama 🙂 Będziemy się wspólnie wspierać i motywować :). A to, że Twoja córeczka pije wodę to tylko Twoja zasługa 🙂 <3. Natalka też za miesiąc 2 latka 🙂

  5. Ja w każdym pokoju mam postawioną wodę. I tak sobie łykam to tu to tam 🙂 A w pracy próbowałam wszystkich namówić, żeby pili więcej wody. Poprosiłam administratorkę biura, żeby zamówiła więcej karafek i namawiała kolegów do zabierania ich do pokoi. Kilka osób udało się namówić i mówili, że jest im lepiej.

    1. Super działasz 🙂 i jeszcze bardziej mnie zmotywowałaś 🙂

  6. Dziewczyny! Da się! Ja piję codziennie 1,5litra wody. Czasem więcej. A moja córka pije głównie wodę, ma 10 miesięcy i jest wcześniakiem :). W końcu woda to najzdrowszy napój! Pijmy jak najwięcej wody! Z cytryną, miętą czy pomarańczą! 🙂
    pozdrawiam! Super pomysł!

    1. Bierzemy z Ciebie przykład 🙂 i zaczynamy dbać o swoje zdrowie!.

  7. Ja od lutego pije po 2 litry wody.Na początku było ciężko ale da się przyzwyczaić 🙂 do tego ćwiczę 5 razy w tygodniu na orbitreku i po każdym posiłku zjadam pół grejpfruta 🙂

    1. Rewelacja :), w takim razie prosimy razem z dziewczynami o Twoje wsparcie! <3

      1. Oczywiście! Dziewczyny razem damy radę 🙂

  8. Pije zdecydowanie za mało wody:( a w pracy praktycznie o tym zapominam. Także dołączam do wyzwania i poproszę o więcej takich postów:) trzeba się w końcu wziąć się za siebie:)

    1. Nie jesteś sama :). Będę was motywować na FB 🙂 Razem jest lepiej. Bądźcie czujne!

  9. Też mam ten problem z piciem odpowiedniej ilości wody. Tak więc liczę na fajne przepisy na wody smakowe 🙂

    1. Będą posty 🙂 Przygotuje fajne propozycje, które nam pomogą w piciu właściwej normy wody!

  10. Aniu ja zaczynam z Tobą akcję!

    Podpowiesz mi gdzie można taki dystrybutor zamówić do domu ? Kiedyś widziała wersje mniejsze takie do postawiania na szafce.

    Pozdrawiam Kinga

    PS . Super zdjęcia wyglądasz cudownie!

Dodaj komentarz