6 wskazówek jak zdrowo się odżywiać

Czy wiesz, że niektóre owoce i warzywa mogą nas odchudzać? I tak np. świeży ananas reguluje tempo naszej przemiany materii. Usprawnia trawienie i zapobiega odkładaniu się tłuszczu.  Ten owoc posiada wspaniałe właściwości, dlatego warto go włączyć do swojej diety, jeśli chcemy się pozbyć nadmiaru tkanki tłuszczowej. Poza tym bogaty jest w witaminy i minerały. Owoc ten pomaga pozbyć się nadmiaru wody, co z kolei pomaga w walce z cellulitem. Ananasa warto jeść świeżego.

Człowiek potrzebuje minimum 1, 5 litra wody dziennie. Każdego dnia nasz organizm uzyskuje litr wody z pokarmu, czyli z tego co zjadamy. Nasza dieta ponadto powinna być oparta o warzywa i owoce, które również zawierają wodę. Szklanka wody przed śniadaniem, będzie regulować Twoje trawienie podczas spożywania posiłku, wieczorem natomiast Cię uspokoi.

Zupy stanowią bardzo ważny posiłek w ciągu dnia. Istnieją dwie rzeczy, które nasz organizm bardzo mocno kontroluje: temperaturę ciała i odpowiedni poziom glukozy we krwi. Jeśli poziom glukozy spadnie, wówczas odczuwamy głód, co „nakręca nasz apetyt”. Zatem jeśli nasz żołądek jest ciągle bombardowany zimnymi pokarmami,  jedzonymi szybko, w pospiechu, musi je dogrzewać i tym samym utrudnia jego pracę.  Poza tym temperatura i ciepło rozluźniają mięśnie żołądka. Zatem warto raz dziennie postawić na ciepły posiłek.

Chleb, ziemniaki, makarony, zazwyczaj słyszymy „nie jedz, bo tuczą”. Podstawową dietą energetyczną, którą zazwyczaj panie sobie aplikują jest rezygnacja z węglowodanów, również tych dobrych. Jeśli zjesz rozgotowany makaron – jest on ciężkostrawny i wówczas zakleja nam przewód pokarmowy. Ziemniaki z kolei nie będą tuczące jeśli będziemy pamiętać, aby ich nie wrzucać do zimnej wody podczas gotowania, ponieważ enzym który się uwalnia niszczy witaminę C, która jest w nich zawarta. Jest on również niszczony powyżej temperatury 60 stopni. Powinno się zatem wrzucać ziemniaki na wrzątek. Najzdrowiej jest gotować je na parze i w dodatku w mundurkach, ponieważ wszystko co jest w nich najlepsze chroni skórka. Zatem odpowiednio przyrządzone ziemniaki i makarony wcale nie tuczą. Tuczą natomiast ich dodatki, czyli zazwyczaj to, z czym je podajemy. Tłuste i ciężkie sosy.

Zazwyczaj kromkę chleba smarujemy masłem, bądź margaryną. Smarowanie masłem zaleca się w szczególności dla dzieci, a także rozwijających się młodych ludzi, osób starszych, które powinny dbać o swój wzrok. Należy pamiętać aby na półkach sklepowych szukać masła, które posiada 82% tłuszczu.

Dieta człowieka prowadzącego zdrowy styl życia, powinna zawierać dużo świeżych warzyw i owoców, chudego mięsa, oraz nabiał. Są przeróżne sposoby obróbki termicznej żywności natomiast ta najzdrowsza to duszenie i gotowanie na parze. Warto wybrać się na konsultacje do dietetyka, który pomoże nam ustalić zbilansowany i zdrowy styl życia. Cieszmy się zatem jedzeniem, jedzmy to co lubimy. Nie spożywajmy produktów w pospiechu, jedzmy w dobrym towarzystwie. Pijmy dużo wody i bądźmy zdrowi. Obżarstwo, charakteryzuje się tym, ze człowiek pochłania jedzenie bez zastanowienia. Napełnia żołądek ponad miarę, choć nie jest w cale głodny. Typowe błędne koło. Jeśli chcesz kontrolować każdy kęs powoli i dokładnie zacznij przeżuwać jedzenie. Z pewnością przestanie ono być dla Ciebie mechaniczną czynnością, a stanie się przyjemnością. W rezultacie zjesz tyle, ile naprawdę potrzebujesz.

A jakie są Twoje wskazówki: jak zdrowo się odżywiać?

6 wskazówek jak zdrowo się odżywiać
Zagłosuj na ten post

Udostępnij:

15 comments

  1. Akurat nabiał to marny pomysł…polecam książkę dr.Cambella „nowoczesne metody odżywiania”

  2. Właśnie dziewczyny. Jaki można dobry parowar lub szybkowar kupić do kuchni? Przestawiam się na zdrowe żywienie i fajnie by było takie urządzenie mieć w kuchni.

  3. Też mam parowar i to w nim przygotowuję swoje potrawy. Gotuję zdrowo i bez tłuszczu, dzięki czemu moja waga leci w dół. Do tego dużo owoców i ćwiczenia. Polecam każdej z Was.

    1. A jakiej firmy masz? Szukam dobrego naczynia do gotowania na parze i chętnie poprzeglądam różne przed zakupem.

  4. Myślę że problemem wcale nie jest to co jeść, ale jak i ile. Codziennie maltretujemy się tłuszczami, olejami etc. Porcje też jemy za duże podczas gdy powinny być niewielkie, a spożywane częściej. Pozbycie się złych nawyków i mi łatwo nie przyszło. Tłuszcze wyeliminowałam kupując parowar i gotując na parze. Ilość posiłków też ustaliłam sobie na 8 dziennie. Wiem co jem i ile ciesząc się dobrym zdrowiem i sylwetką.

  5. Aniu dziękuje Ci za ten wpis!

    Od dziś biorę się za siebie!

    Zdradzisz ile ważysz i ile masz wzrostu?

    Pozdrawiam KM

  6. Takie informacje są zawsze w cenie. Nową informacją dla mnie jest ta o ananasie. Nie wiedziałem, że to taki cenny owoc i ma tyle zdrowotnych właściwości.

  7. Uwielbiam sezon wiosna-lato. Korzystam z sezonowych warzyw i owoców jak tylko się da. Co piątek wybieram się na targ i wracam obładowana zdrowymi i soczystymi smakowitościami :).

  8. Apropo ziemniaków, jeśli chodzi o wrzucanie na wrzątek to nie wiedziałam. U mnie w domu rodzinnym zawsze gotowało się ziemniaki w zimnej wodzie.

  9. I tutaj się z wami zgodzę. Ja też zaczynałam odchudzanie najpierw od wizyty u dietetyka. Oprócz tego, że miałam ustalone jadłospisy to nauczyłam się właśnie tego systematycznego robienia zakupów i planowania posiłków. O wiele więcej wiem i czytam na temat zdrowego żywienia.

  10. Fajnie jest rozłożyć to co chcemy zjeść na 5 posiłków które wcześniej zaplanujemy. Sama wiem po sobie, że kiedy nie mam ustalonego jadłospisu na cały dzień to wtedy jem byle co, byle szybko. No i oprócz ananasa fajną przekąską jest grejpfrut.

    1. Asiu zgadzam się z Tobą w 100%. Ustalony jadłospis to podstawa. Mobilizuje nas to do zrobienia zakupów i przygotowywanie posiłków zdrowych w określonym czasie. Mnie dużo dała wizyta u dietetyka i przygotowany specjalnie pode mnie jadłospis.

Dodaj komentarz