Kasza jaglana z owocami dla dzieci

Jeśli szukacie inspiracji na śniadania dla Waszych dzieci, to polecam wypróbowaną przeze mnie kaszę jaglaną z owocami.

Moja córeczka najbardziej lubi wersję zblendowanej kaszki jaglanej i nieco rzadszą. Dolewam zawsze odrobinę wody mineralnej.

W tym okresie podaje jej kaszkę z dodatkiem:

  • świeżego dojrzałego banana;
  • przetworów z malin i jagód, które zrobiłam na zimę;
  • czasem z dodatkiem mrożonych owoców, które sobie poporcjowałam latem i zamroziłam.

Jakich użyjesz owoców zależy od preferencji smakowych Twojego malucha.

Kasza jaglana z owocami

Jedna porcja dla dziecka.

SKŁADNIKI:
•    2 – 3 łyżki stołowe  kaszy jaglanej;
•    1 szklanka wody;
•    ulubione owoce dziecka;
•    1 łyżeczka masła.

SPOSÓB WYKONANIA:

Kaszę jaglaną płuczę na sitku i przelewam ją wrzącą wodą. Następnie biorę sobie rondel i wlewam do niego szklankę wody. Doprowadzam do wrzenia i wrzucam kaszę jaglaną, potem zmniejszam ogień i gotuję pod przykryciem ok. 15-20 minut do momentu aż kasza wchłonie wodę. Dodaję łyżeczkę masła. Następnie odstawiam z ognia i pozostawiam jeszcze na 10 minut.

Na koniec ugotowaną kaszę mieszam np. z połówką banana i blenduję.  W celu rozrzedzenia dodaję odrobinę wody mineralnej. Kaszkę przelewam do miseczki i dodaje jeszcze pokrojone owoce np. banana lub brzoskwinię.

Jeśli wybierasz opcję kaszki z mrożonymi owocami możesz je wrzucić do prawie ugotowanej kaszy, tak po 15 minutach gotowania. Następnie dalej gotować, aż do wchłonięcia wody, od czasu do czasu mieszając.

Kaszka z dodatkiem bananów i brzoskwini.

DSC_1077

Kaszka bananowo-jagodowa.

DSC_1082

Oczywiście ten sam przepis można wykorzystać dodając dla urozmaicenia także inne owoce. Gęstość kaszki też można sobie regulować. Zależy jaką Wasze maluchy preferują. Możecie jej też nie blendować i zmieszać z owocami. Moja Natalka jednak zdecydowanie polubiła wersję zblendowaną i taka jej najbardziej smakuje.

Smacznego!

A Ty jakie śniadania serwujesz swoim dzieciom?

Kasza jaglana z owocami dla dzieci
5 (100%) 2 głosów

Udostępnij:

6 comments

  1. Ja zamiast kaszek gotowych gotuję na wodzie różne płatki (owsiane, jęczmienne, żytnie, orkiszowe, od niedawna są także w sklepach płatki jaglane), a po ostudzeniu dodaję mleko modyfikowane. Zdrowsze i tańsze rozwiązanie.

  2. O co chodzi z ta kasza jaglaną? Dlaczego akurat jaglaną podajesz?

    1. Kasza jaglana jest baaaardzo zdrowa. Ma wlasciwosci przeciwzapalne, witaminy z grupy B, żelazo 🙂 Moja córeczka jak miala mniej niż roczek, tez lubiła kaszę jaglaną, tylko że gotowalam jej do kaszy jabłko na parze i potem razem blenderowalam (tez dodawałam łyżeczkę masła). Teraz trochę wybrzydza przy śniadaniu, ale np. uwielbia owsianke z dodatkiem banana ( 3 łyżki owsianki na 240 ml wody- ja daje 1/3 mleka krowiego i 2/3 wody , i do tego pół banana rozgniecionego winelcem). Ale do kaszy stopniowo powracamy, wypróbuję twój przepis 🙂

    2. A córcia ma 16 mc 🙂 na sniadanie/kolacje robie jej także kaszę manna na mleku krowim (rozcienczam trochę woda), czasem je samą kaszkę, czasem dodaję jej domowej roboty powidełko malinowe/truskawkowe. Lubi też kanapeczki z urobionym serkiem białym : dodaje trochę smietanki/jogurtu naturalnego, koperku( bo mam mrożony), pomidora pokrojonego w drobniuteńką kosteczke.

    3. Kasza jaglana to skarbnica witamin i minerałów, poza tym nie zawiera glutenu i ma delikatny smak, który pasuje dzieciom. Same zalety 🙂

Dodaj komentarz