Pudding z chia

Mam dla Was nieco zdrowszą wersję deseru lub właśnie śniadania. Pudding z chia.

Nasiona chia zawierają bardzo duże ilości kwasów Omega-3 i Omega-6 i bardzo dobrze wpływają na nasze zdrowie. W połączeniu z jakimkolwiek płynem zwiększają swoją objętość nawet kilkakrotnie, tworząc żelową konsystencję. Chia jest świetnym dodatkiem do napojów i deserów. Nasiona wpływają na poprawę wyglądu naszych paznokci, włosów i skóry dlatego polecam was serdecznie wypróbować ten deser. 🙂

 

Składniki:
– 1 szklanka mleka ( kokosowego, migdałowego)
– 3 pełne łyżki nasion chia
– 2 łyżeczki syropu klonowego (ewentulanie miodu)
– owoce na wierzch (u mnie kiwi)
Do mleka dodaję nasiona chia i mieszam. Odstawiam na 15 – 20 minut (w tym czasie kilka razy mieszam ponieważ nasiona zaczynają się żelować  i mogą powstać grudki. Jeśli tak się stanie – NIE WPADAJCIE W PANIKĘ – weźcie widelec i energicznie wymieszajcie – rozbijecie grudki).
Dosładzam do smaku, przykrywam folią spożywczą i wkładam do lodówki na całą noc.
Rano podaję z posiekanymi owocami.
Ja użyłam kiwi ale Wy możecie użyć takich jakie macie i lubicie: mango, truskawki, maliny, brzoskwinie, jagody…
Smacznego!
Jaki jest Twój ulubiony deser?
Pudding z chia
5 (100%) 4 głosów

Udostępnij:

1 comment

  1. Nawet nie słyszałam o tych nasionach, muszę wypróbować.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.