Nowe świadczenie rodzicielskie 2016 a zasada koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
Proszę o uzasadnienie, dlaczego przy rozpatrywaniu wniosków o ustalenie prawa do świadczenia rodzicielskiego , odmawia się go wnioskodawczyni-matce dziecka, tłumacząc się rozporządzeniem P.E. i Rady nr883 z 2004 r. Mimo oświadczenia , z którego jasno wynika , że Iksińska spełnia kryteria nałożone na wnioskodawcę -świadczeniobiorcę, sprawa zostaje rozpatrzona odmownie, bo ojciec dziecka-obywatel UE również potencjalnie mógłby być świadczeniobiorcą /spełnia przesłanki/mimo że de facto dziecko przebywa z matką a ojciec nie wnosi o świadczenie ani w kraju pochodzenia ani w Polsce, więc nie zachodzi sytuacja podwójnego pobierania podobnego świadczenia. W uzasadnieniu można wyczytać również, że dziecko ma prawo do najwyższego świadczenia, pomimo że nie udowodniono , iż w kraju ojca ustalono analogiczny rodzaj wsparcia albo że jest to kwota wyższa kompleksowo od tej, jaka przysługuje na dziecko w kraju wnioskodawczyni /w Polsce/. Jak odwołać się od tak sformułowanego odmownego rozpatrzenia wniosku i na kim spoczywa ciężar udowodnienia, że świadczenie, o które wnosi się nie ma swego analogonu w kraju ojca. Czy wielbłąd nadal musi udowadniać, że nie jest królikiem i czy celem nie jest przypadkiem dyskryminowanie dzieci , których jedno z rodziców jest obcokrajowcem/członkiem UE. Czy z założenia projekt Kamysza stosuje takie kruczki wykluczające te dzieci z prawa do świadczenia na terenie Polski a być może w konsekwencji na terenie UE.